03 august 2005

Trafiksikkerhed

Hvad fanden gør man når en ældre medborger m/k for 1.000.000 gang (og jeg overdriver iøvrigt aldrig!) vælger at begynde sin slo-mo rejse ud i et fodgængerfelt, netop i det øjeblik der atter er blevet rødt?!

Jeg har lyst til at løfte (hvis det vel at mærke er en lille let en af slagsen) vedkommende op og løbe over på den anden side så hurtigt mine ben kan bære os begge. Men de gange jeg har prøvet at indikere, at de måske skulle skynde sig, da de ellers bli'r pandet ned af den første og bedste Peter fra L'easy, har jeg fået en nærmest knurrende vrissen i hovedet, -indeholdende formaninger om at jeg for satan skal blande mig uden om, og iøvrigt helst falde i det først kommende maskingravede hul på min vej.

Jeg mener... det er jo egentlig bare for at være flink at jeg siger det.
De er i flere tilfælde mindst i fare for sig selv -ofte for mange andre også- så det kan sgu ikke være hensigtsmæssigt at have dem (dem det nu rent faktisk gælder) tågende rundt i den stærkt traffikerede indre by. What to do?

Ingen kommentarer: