12 august 2007

Arakno-forbi?

Så går det løs i næste uge.
Torsdag møder vi for første gang de nye studerende og jeg glæder mig meget.
Det fantastiske tutorhold står parat med opbakning, vejledning og åbne arme overfor de nye Dansk'ere.
I aften faldt jeg tilfældigvis over de to første afsnit af den nye omgang 24 timer, og for første gang fængede den hos mig. Jeg sad mere eller mindre fastgroet foran skærmen i de små 2 timer her til aften. Måske jeg skulle give de gamle afsnit en chance mere.
Jeg hører vildt meget Rufus Wainwright i disse dage. Især Want One, Poses og Release The Stars. Hold kæft han er go'.

For noget tid siden diskuterede jeg min bardoms soundtrack med mine forældre og de kunne ikke helt forstå mine valg (havde lavet en spilleliste på iPoden).
Det er sjovt så forskelligt hukommelser fungerer.
Jeg skatter især minderne om Tom og Jes, Laura Branigan, Jean Michel Jarre, The Beatles, Rocazino, Sebastian og så al den gode tv- og filmmusik; Harold Faltermeyer, Jan Hammer og Vangelis, blandt andre. De har alle sammen leveret en væsentlig del til min barndoms soundtrack.

Jeg er blevet tilbudt en gratis session hos en hypnoterapeut jeg kender. Emnet skulle være min araknofobi, som jeg kæmper med hver gang tilfældighederne sender en kæmpe-børge forbi mit åsyn. Jeg har selv forsøgt at vænne mig til synet ved at google store edderkopper men det hjælper ikke. Slet ikke når de viser sig at kunne blive så fantastisk ulækre som denne über-rædsel:


Den er ganske vist placeret et sted mellem edderkopper og skorpioner på familiens evolutionære stamtræ, men ikke desto mindre....Yikes!!

Jeg regner med at tage imod tilbudet.
Faktisk har jeg efterhånden vænnet mig til de meget tynde mejereddekopper som bevæger sig langsomt og generelt holder sig pænt til deres spind. Jeg har haft et par stykker i lejligheden og lært at tolerere dem, selv ganske tæt på min seng. Men de danske husedderkopper - stor eller lille model - dem gyser jeg af, bare ved tanken. Jeg tror det er de uforudsigelige bevægelser og det faktum at de ved flere lejligheder har gemt sig i min seng, da jeg stadig boede på landet, der gør dem i stand til sådan at tage pippet fra mig.
Mere herom hvis jeg tager imod tilbudet.



Ingen kommentarer: