10 september 2007

Parlør til foreningsarbejde

I mit liv har jeg efterhånden deltaget i en del planlægningsudvalg, festudvalg, øvelokalesammenslutninger osv. Jeg har hen ad vejen lært et par ting om hvad folk i virkeligheden mener - når de siger noget i og om den sammenslutning af mennesker der skal drive et givent arrangement frem, sammen.

1) "XX skal laves inden på torsdag" : "Jeg gør det ikke - så hvem gider?"
2) "Det troede jeg XX tog sig af?": "Jeg vidste godt at det var mit bord men orkede det ikke"
3) ""Jeg synes bare jeg laver det hele" : "Jeg er sangerinde/sanger og fatter ikke at verden ikke drejer sig om mig" / FS(Forsanger Syndrom)
4) "Så vi ses kl. 9 i morgen": "Vi ses nok halv ti-ti hvis de sidste sløve som altid kommer for sent tager sig lidt sammen"
5) "Ja, det er én måde at gøre det på": "Jeg har ikke noget rigtigt at byde ind med - men så har jeg i det mindste gjort opmærksom på at jeg er her"
6) "NÅ, han plejer ellers at være så tjekket": "Jeg har hyret en af mine sløve utjekkede hashrygende venner til en opgave, og det er blevet noget lort - men jeg skyldte ham en tjeneste"
7) "Det tager ikke så lang tid": Det tager PISSE lang tid"
8) "Var det alt hvad I fik gjort på de 5 timer?": "Jeg fatter intet om at ting tager tid"
9) "Jeg troede I var nok": "Jeg gad ikke"
10) "Sku vi have gjort det?": "Jeg snakkede i mobil med min kæreste da der blev delt ansvarsopgaver ud"


Ingen kommentarer: