01 oktober 2007

Tutorarbejde, sidste vers

Hjemme igen...

Efter en udmarvende men fabelagtig rustur vendte vi i går tilbage til KUA med trætte, latterprægede ansigter og ømme fødder af at danse os igennem torsdag-søndag.

Selv har jeg en stor del af tiden spillet rollen som den fallerede paso doble-danser Miklos "El Torpedo" Markos som forgæves forsøgte at promovere sine egne luderdøtre til posten som sigøjnerprinsesse. Som sagt uden held - men det vidste jeg jo (som tutor) på forhånd.
Desuden fik jeg grinet og grinet og grinet over diverse ordlege, der blandt andet afslørede at sidekick rimer på Swiftnick og Baldrick og dét er -hvis man kan sine tv-serier- sjovt.

Det har været dejligt at høste nogle af frugterne fra de indledende introuger ved at observere hvordan rus'erne samspillede socialt. Det gjorde de nemlig til den helt store guldmedalje.
Man ved også at det ikke er gået helt skidt når ens rus'er har samlet sammen til sushigavekort og sake til deres tutorer. Så bliver man sgu lidt stolt, og meget meget glad. Tak til Hold 2 for at være forbilledlige sociale medspillere og fyrigt farverige festdansere.
I' ornlig syge!

Lars Bukdahl og Jens Blendstrup kom og læste, fortalte og underholdt og var begge en stor succes. Blendstrup med sine morsomme tekster og fabelagtige flair for oplæsning og Bukdahl med sit inspirerede korstog mod dårlig litteratur - et korstog der også høstede mangt et latterbrøl. Han er knivskarp og nådesløs. Det er anden gang jeg ser ham og jeg grinede igen meget højt, flere steder.
Desuden nåede vi en snak om tog så små at de kaldes grise og ikke mindst Den 11. time, som vi kollektivt ikke kunne få armene ned over.

I dag står den på oprydning, udarbejdning af feedback-skema til de studerende og egen lektielæsning. I aften står den på Feist - og dét glæder jeg mig til! Hendes "Let it Die" er en rigtig, rigtig god plade.

Og husk: "Gem en lille grill til dine blåblær"



Ingen kommentarer: