22 december 2007

Glædelig...

Ja, nu er det snart jul. Snart. Ikke endnu.
Julen varer 3 dage. Juleaften, juledag og 2. juledag.

Derfor fik jeg også et surt opstød da jeg, 1. december, spankulerede ind i Irma og mistroisk stirrede på de store skilte der med fint svungne bogstaver proklamerede: ENDELIG JUL!
Nej. 1. december er det ikke jul.

På ESPN Classic er de næsten lige så galt på den...
De bruger den åbenbart kollektivt godkendte formulering "ALL CHRISTMAS WEEK" som for mig også er noget overdrevet vrøvl.

Hvorfor kan folk ikke glæde sig til de 3 dejlige dage i stedet for at skamride julen fra ca. 1 november og hele november og december i særdeleshed?
Det hele bli'r så udvandet, gennetævet og overgjort.

Men nu er det snart jul. Så nu glæder jeg mig lidt efterhånden.

Glædelig jul og godt nytår.



Ingen kommentarer: