26 juni 2008

I Rørvig




Jeg tror jeg har sat ny personlig rekord. Jeg har på under 3 dage læst mig gennem små 600 siders intense gys i Jean Christophe Grangés seneste mursten, Den Sorte Linje, der fortsætter den hæsblæsende stil fra hans forrige bøger. Jeg har nu læst hans 4 store
succeser med stort set samme åndeløse intensitet, og selv om det nok aldrig vil blive betragtet som stor litteratur i historisk vingesus, så er det altså stadig bedre end det meste, når det kommer til rene, adrenalinpumpende gysere - hvis du spørger mig.

I går var vejret fabelagtigt her på toppen af Sjælland, og aftenen før var jeg en tur rundt i landskabet på cykel. Der mødte jeg en flok heste/ponyer, der ivrigt tog jagten op og gallopperede sammen med mig, langs deres indhegning, så jeg stoppede ved enden og gav dem lidt mælkebøtter og frisk græs som tak for væddeløbet.





Ingen kommentarer: