04 juli 2008

København


I dag, som så mange andre dage, var jeg på en cykeltur på må og få i København. Det er en disciplin som jeg er blevet glad for - på hobbitmanér at træde i pedalerne og se hvor det fører mig hen.

I dag førte det mig for 3. gang på en måned forbi Tesdorpvej nr. 46, som i mine øjne må være den (tilsyneladende) hyggeligste adresse i Storkøbenhavn. MAND, hvor ser der hyggeligt ud derinde! Jeg har bevidst ikke taget noget billede af huset fordi det virker lige snagende nok (grænsende til ulovligt), men kommer I forbi Tepsdrofvej, så kast lige et blik på den hyggelige matrikel.
Jeg kom også en tur forbi Frederiksberg Have og tænkte at jeg hellere måtte se elefanternes nye anlæg. Det ser fot ud fra den side, men jeg glæder mig til at se det tættere på snart.

Hvad jeg også efterhånden har taget den del billeder af er den nye bro over Ågade. Den er simpelthen genial. Billedserien er taget fra Nørrebrosiden over til Frederiksberg. Man kan endda være heldig at hilse på en enkelt hyggelig ko, når man passerer gennem Landbo-Højskolens område.

Jeg er glad for at bo i København.

Enten på cykel

eller til fods

Ingen kommentarer: