24 januar 2009

ITU





I går kunne jeg gøre mig mine første mere konkrete reflektioner over ITU. Der var introdag for alle ny kandidatstuderende, inklusive yours truly.

Jeg må sige at ITU er gået "out of their way", som amerikanerne siger, i deres bestræbelser på at få mig til at føle mig velkommen.

Rektor Mads Tofte holdt en solid, professionel velkomsttale på engelsk (pga. de mange internationale studerende). Den emmede af grundighed og veltalenhed på en måde jeg ikke er vant til fra det aministrative KUA, der ligger bare 100 meter længere henne ad Emil Holms Kanal. Samme professionelle men dog tilsyneladende ægte imødekommenhed gik igen hos undervisere og ældre studerende.

Derudover var programmet (langt men) veltilrettelagt, interessant og underholdende i passende indbyrdes mængder.

Jeg glæder mig til næste uges intense start på semestret.

Ingen kommentarer: