11 marts 2009

YES IS MORE




Her til aften var jeg på DAC og se udstillingen YES IS MORE, med projekter fra tegnestuen Bjarke Ingels Group.

Det var en stor oplevelse, synes jeg.
Iderigdommen er ufattelig, virkelysten ustoppelig og fantasien har ikke sat nogen grænser endnu, hvis jeg således må omformulere en fast vending.

Med undtagelse af lydsiden, der var lidt for mudret (lydklippene faldt sammen med hinanden), lidt for lav og ikke helt så interaktivt sat op, som undertegnede kunne have tænkt sig... ja så er det en utrolig flot udstilling, kurateret i tegneseriestil og med så megen (god og sjov) tekst (måske for meget for nogle), så mange modeller og så mange flotte billeder at man næsten taber pusten.

Tænk at dansk kan tænkes så stort.

Især var jeg vild med Scalatårnet - men jeg så ikke noget jeg ikke blev meget imponeret over.
Jeg kan varmt anbefale at se den udstilling.

Inden da spiste jeg en sandwich på Café Kejzer og beundrede samtidig min fætter Lars' tegninger på væggene der. Han er partner i en anden fremadsynet tegnestuevirksomhed, og ligeledes rasende dygtig.

4 kommentarer:

Anonym sagde ...

Jeg tror dig gerne - men det er godt nok en irriterende hjemmeside, BIG har ...

Jeppe Morgenthaler sagde ...

Det er jeg enig i.
Den skal man til gengæld ikke glo på derude.

Lea Carlander sagde ...

Fedt at du tog derud. Jeg er helt enig i dig mht. lydsiden. Det irriterede også mig. Men det er stadig en virkelig fed udstilling.

Jeppe Morgenthaler sagde ...

Absolut, og tak for tippet!