15 april 2009

iMovie

I aften har jeg siddet og "leget" med iMovie (filmprogram) af to årsager. Den ene var at jeg ikke var helt tilfreds med den meget korte kranfilm jeg oploadede i sidste måned.

Mestendels på grund af den latterlige Ken Burns-effekt der får billedet til at hoppe og flimre. Den anden grund var at vi -på mit interaktionsdesignhold på ITU- valgte at lave to små stop-motionfilm om vores designproces med det formål at forskønne "oplevelsen Nørreport Station".

Vi tog billeder/flyttede figurer/tog billeder/flyttede figurer hele dag og i aften har jeg så klippet billeder, brummet stemmer, fundet musik, klippet lyd fra s-togsfilm, fundet fuglefløjt på nettet og klippet det sammen. Begge film burde kunne ses i full-screen nogenlunde fornuftigt.

Enjoy.


Kranøvelse version II



Redesign af "oplevelsen Nørreport Station"

2 kommentarer:

Dorte sagde ...

Nej, hvor er de fine!! Er specielt vild med Nørreport film nr. 2. Totalt lækker lille oplevelse... Nu bliver jeg helt sikkert i bedre humør end vanligt, næste gang jeg betræder Nørreport st.

Jeppe Morgenthaler sagde ...

Fedt, tak Dorte!