28 januar 2006

Kulturkanon

Med al den snak om kulturkanon kan man ikke undgå at overveje hvad man mon ville have proppet i puljen hvis nu man skulle gribe i egen barm og diktere hvad man selv havde hørt.
Jeg ved godt det ikke er præcis de præmisser de stiller op, men det er fan'me ikke langt fra...Torben Bille!

Jeg har været velsignet med en del go' musik i mit barndomshjem...Beatles, Ray Charles, Ravi Shankar, Kim Larsen, Doc Watson og en masse andet jeg tror er godt for en lille dreng.
Men derudover har jeg fan'me også hørt meget der kan stilles et par spørgsmålstegn ved.
Ikke noget jeg kan klandre de gamle for, men bare ting der kørte i radioen om som hænger ved en gang i mellem, når man "har fået en sang på hjernen"....Jeg nævner i flæng...

France Gall: Ella Elle l'A
Baltimore: Tarzan Boy
Housemartins: Caravan of Love
Taylor Dane: Tell It To My Heart
Frankie Goes To Hollywood: Relax
Limahl: Never Ending Story
Harold Faltermeyer: Axel F.

OK, et par stykker af dem er nær-stuerene, men sheeez.... De ser ikke for go'e ud på mit imaginære musikpoliticertifikat.

Tror jeg sætter noget Jonatha Brooke eller Peter Gabriel eller George Harrison på om lidt...

-og Kenneth Carlsen røg ud i første runde...




Ingen kommentarer: