19 november 2007

Forbrydelsen


Nu synger DRs seneste krimiserie på sidste vers og spekulationer om hvem der myrdede Nanna Birk Larsen er mange og forskellige. Jeg synes serien har været noget af det bedste danske krimistof i lang tid.
Vagn og Leon ser ud til at stå i en form for ledtog - men er de ikke samtidig bare lakajer for Bremer og måske Rie Skovgaards (endnu usete) far (som jo sidder på tinge)? Det ku lige passe at de havde sådan en "Eyes Wide Shut-agtig" loge hvor de myrder unge piger efter de har udnyttet dem.
Og har den gamle politichef Buchard (som blev fyret) også været medlem? Eller ved han bare noget han ikke tør sige?
For slet ikke at tale om Morten Suurballes kølige Brix, der helt sikkert også ved mere end han har ladet vide.
Det er fedt at der stadig er så mange i spil som morder. Folk der efterfølgende siger "Ja ja det havde jeg sgu da regnet ud" er fulde af ....

Personligt har jeg i nogen tid skudt på Skovgaards usete far som morderen - men der er stadig kun et forsigtigt bud.

Jeg glæder mig sgu til sidste afsnit.


---
og grunden til at jeg bruger "sgu" så meget er at "sgu" går tilbage som bandeord. Det er sgu ellers en god lille ordsammentrækning.

Ingen kommentarer: