14 november 2007

Valg


Mand, en skuffelse!

-At Venstre får mange stemmer kan jeg faktisk acceptere.
-At Konservative gør det samme synes jeg ligefrem er forståeligt. De har i Connie Hedegaard og Per Stig Møller to meget dygtige politikere.
-At Ny Alliance, med lige dele SF- og Radikal politik, ikke får den indflydelse de blev spået, er på samme måde fuldt forståeligt.
De har i mine ører og øjne smidt rundt med tomme tønder og har retorisk skummet fløden før koen var malket.
-At SF får et fantastisk valg glæder mig.
-At Enhedslisten akkurat får foden indefor må skyldes Johanne Schmidt-Nielsens præcise angreb på Pia K. og Co i den sidste valgdebat på tv:

"[...]og så tror Pia Kjærsgaard gudhjælpemig at man kan komme danskheden på formel! - invandrere bliver spurgt, hvornår de danske håndboldkvinder vandt OL, og hvem der instruerede Olsen-banden-filmene!"[...]
(Personligt ved jeg ikke om jeg skal grine eller græde her)

- og samtidig må det næsten være sket til trods for Line Barfod, hendes slidte sen-60'er retorik og ulidelige skærebrænderstemme.

-At Socialdemokratiet får et historisk dårligt valg skyldes nok det endnu ikke fuldførte generationsskifte, der må være en af de primære øvelser frem til næste valg.
-At Det Radikale Venstre samtidig svækkes er nok først og fremmest et åbent sår efter Ny Alliances udbrud og stemmetyveri.

-At Dansk Folkeparti stadig formår at vokse er for mig det uhyggeligste ved dette valg.
I går sad vi 2 ældre voksne (55-60 år) og 5 unge voksne (mellem 26 og 30 år) og græmmede os over den frygt der åbenbart skal findes i hjerterne på 478.655 danskere. Hvor stammer den fra?
Det er jo ikke os, der lever i byerne, hvor indvandringen har været mest massiv, der stemmer med bange hjerter. I København er DF's stemmeantal faldet.

Hvad siger det om virkelighed og skræmmekampagner?
Og hvilken indflydelse havde i øvrigt Se og Lorts smædeartikler mod Khader?
Eller Jens Rhodes (dyre men) veltimede indlæg om Sass-Larsen i valgkampen, blot få dage før valgdag?
Det kunne jeg meget godt tænke mig at få nogle medieforskere og psykologer til at udarbejde en grundig rapport om.

I øvrigt forstår jeg ikke Venstres motto: "Vi kan gøre det endnu bedre".

Hvorfor helvede har de ikke gjort det så godt de kunne med det samme?


1459 dage tilbage...

Ingen kommentarer: