06 januar 2008

Alt muligt


Hvad betyder "alt muligt"?

Betyder det "mange ting" eller "alt der er muligt", eller begge dele og mange andre ting?
På Åboulevard ligger der et lille kontor for firmaet "Alt - Muligt Service".
Er det megen forskellig service de tilbyder, eller al service mulig?
Der bliver ikke gået i detaljer. Måske er det bare knive, skeer og gafler en masse.
I øvrigt er service altså, når det er en ydelse, fælleskøn og burde derfor berammes: Al mulig service. Hvad bindestregen skal betyde forstår jeg heller ikke. Sælger de alt? Med evt. knive, gafler og skeer som mulige tillæg?

Henne om hjørnet på H.C. Ørstedsvej ligger der en tæppebutik, der har haft ophørsudsalg i mindst 8 år. Det ved jeg fordi jeg boede tæt ved i mange år. Hvor længe kan man have ophørsudsalg? Det må vel hedde noget andet, hvis det viser sig at butikken ikke ophører. Måske bare "udsalg"?

Til trods for den kedelige sandhed der nok gemme sig bag, ku' jeg ikke la' vær' med at trække på smilebåndet over den besked der hænger, håndskrevet, 2 forskellige steder på deres vinduer: "Lukket pga. sydom". Jeg mener...de laver tæpper... SY-dom!!
Som sagt, det er jo ikke for at grine af sygdommen - jeg ku bare ikke undgå at løfte den ene mundvig da jeg så det her til aften.

I øvrigt spruttede jeg af grin over følgende ordudveksling mellem 2 af kernefigurerne i min yndlingsserie, Scrubs, her i weekenden:

(sæson 4...et sted i midten...)
Elliot: "What, You actually categorize each female employee and rank them by number?"
J.D. (til Elliot): "Oh, let it go, 12!"


Ingen kommentarer: