21 januar 2008

X Factor med/uden ansvar?


Lines blog og flere andre steder bliver programmet X Factor gået efter i sømmene.

Selv har jeg set programmerne og grinet af de dårlige, heppet på de gode og måbet af de helt mystiske, som åbenbart gemmer sig rundt om i Danmark.
Personligt har jeg ikke noget i mod Thomas Blachmans hårde stil. Han er hudløst ærlig og er hyret af DR til NETOP den rolle han udfylder.
Til gengæld kunne man med fordel spørge DR hvorfor de (tilsyneladende ukritisk) overtager et kommercielt engelsk sensationskoncept. For DR skal vel ikke kæmpe med om seertal, vel?
DR er jo public service(først og fremmest) og burde være hævet over det platte, ret lave underholdningsniveau. Ikke sandt?
NEJ. Eller jo, det burde de være, men det er LÆNGE siden at DR opgav den kamp. Har man ikke opdaget det er man ikke en (selv-)kritisk lytter og seer. Ikke så snart havde DR opfanget at de to mystiske tvillinger var ugens hotte emne før de blev inviteret til både De Sorte Spejdere og Aftenshowet. Ja, malk den ko, DR!! Det må I jo virkelig have brug for.

Jeg mener at der er overhængende fare for at de to tvillinger render ind i nogle hårde øretæver og barske realiteter, og desuden bliver brugt og misbrugt til ting de ikke kan sige nej til. Hvor er forældrene/en værge i sådan en sag?
Tvillingerne havde nemlig også -uden held- stillet op til Rocazino-musicalen Elsk Mig I Nat, hvorfra auditions også bliver transmiteret til det danske tv-land.
Bare vent, de to tvillinger bliver det danske svar på William Hung, som de fleste nok mere eller mindre har glemt nu.

Efter at have tygget på de indlæg jeg har læst på andre sider mener jeg stadig ikke at ansvaret ligger hos Blachman. Det ligger hos DR, hvis' niveau falder i takt med Voldborgs hårgrænse - og hos de "pårørende" der sender håbefulde, men "døds"dømte amatører til en audition de aldrig havde en chance for at bestå.



Ingen kommentarer: