01 marts 2009

En fix ide


Forleden, da solen virkelig skinnede, og København for første gang kunne smage solstråler og plusgrader samtidig, slog det mig, hvor helt latterligt beskidt der var lige der hvor jeg var, nemlig på Nørrebro. Der er nu flere steder hvor det virker nærmest som en stor konkurrence; hvem kan svine mest?!

...og så fik jeg den meget banale ide at foreslå at vi alle, om godt 4 uger griber en kost og fejer de par kvadratmeter fortov, vej eller gade der ligger lige uden for vores dør.

At feje for egen dør.
Det lyder så håbløst gammeldags, men det synes jeg nu ikke det er.
Derfor startede jeg også straks en facebookgruppe, med håbet om at den måtte blive en der kunne gøre lidt gavn og vække forårsglæden i andre.

Jeg foreslår at vi alle fejer foran vores egen dør 4. april kl. 13 til 13:30.
Det tager sikkert ikke mere end 5-10 minutter, men så er der jo tid til en kop kaffe eller en øl med naboen.

Gad vide om I andre synes lige så godt om ideen.

2 kommentarer:

Cecilie L. sagde ...

Hej Jeppe, hvis du vil have mere opbakning til ideen, kan du jo prøve at skrive til Klaus Bondam, der er borgmester for Teknik- og Miljø i København. Han er ret glad for ideer fra borgerne og jeg er sikker på at han ville elske dit forslag :)

Jeppe Morgenthaler sagde ...

Tak, ja det vil jeg da muligvis prøve!