27 april 2009

TED

For pinligt kort tid siden blev jeg medlem af TEDs hjemmeside/netværk. Det er gratis.

Foreningen startede tilbage i 1984 og siden 2006 har de lagt deres uhyre interessante, ja i mine øjne decideret kanoniske (is that a word?!) 'talks' online, så alle kunne få glæde og fornøjelse af dem.

Og takket være deres helt igennem fantastiske creative commons-licens står det alle frit for at downloade, vise og dele alle videoerne med andre.

Jeg føler mig opløftet, levende og udfordret i ordets mest positive forstand, over de mange kloge hoveder der deler deres viden så rundhåndet med os andre. Og det er min drøm en gang at komme til en TED-konference, noget der lader sig gøre gennem invitation og et minimumskontingent på 2.000 amerikanske dollars om året.

Jeg kan og må dele min glæde og entusiasme med jer - over Ken Robinsons snak om at moderne skolesystemer dræber kreativiteten i børn. Som han siger: "it's not something we grow into, it's something we grow out of, or rather get educated out of".

Se og hør ham her:

Ingen kommentarer: