21 september 2009

+ natriumkarbonat = smart.

Forleden havde jeg en grim hovedpine og måtte ty til hovedpinepiller. Ellers ikke noget jeg normalt gør det så meget i. Jeg spurgte af gammel vane efter en pakke Panodil, men de havde kun Panodil Zapp.

"Hvad er det nu lige forskellen er?", fik jeg mumlet - hvortil den flinke mand svarede:

"De virker hurtigere"

Bum. De virker hurtigere.

...

Ja, i følge dagens udgave af Internettet er det tilsyneladende den eneste rigtige forskel.


Som der står her, "Panodil Zapp lindrer spændingshovedpine og andre former for svage smerte hurtigere end almindelige Panodil tabletter. Det skyldes, at der er tilsat hjælpestoffet natriumbikarbonat, som øger lægemidlets optagelse i kroppen. Panodil Zapp er dog stadig lige så skånsom for maven som almindelige Panodil tabletter".

Natriumkarbonat For The Win!

Du kan altså - hvilket jeg føler mig overbevist om at mange stadig gør - vælge de gamle Panodil, eller Panodil Zapp, der virker på samme måde, bare hurtigere. Hmm. Når jeg har hovedpine vil jeg egentlig gerne af med den hurtigst muligt. Og jeg har ikke noget idyllisk glasbillede af Panodil som en nødvendig del af mit liv.

Kan nogen forklare mig hvorfor der stadig sælges almindelige gammeldags Panodil!?!

Ingen kommentarer: