28 december 2009

Dette er IKKE 'en Jes Fomsgaard' (men hvad er det så?)

For et par dage siden efterlyste jeg kunstneren bag portrættet af min mor,
og da hun selv var kommet frem til navnet Jens Formsgaard, lå
koblingen til Jes Fomsgaard jo lige for.

Jes Fomsgaard, der åbenbart er vaksere end de fleste, var selv blevet opmærksom
på vores efterspørgsel, og ringede til mig for en halv time siden for at slå fast at han ikke
havde malet det billede. Mere end pudsigt er det dog at han, lige som min mor, boede i Store Kongensgade
i 1968/1969 og i øvrigt har arbejdet sammen med min fætter Lars, der i øvrigt for nylig fik 
et af Jes' billeder i fødselsdagsgave. Danmark er et meget lille land.
Tak til Jes for opklarende og behagelig samtale.

Men vi står altså stadig tilbage med spørgsmålet:
Hvem malede det melankolske portræt af min mor i ca. 1969?

Posted via email from Jeppe Morgenthaler

Ingen kommentarer: