14 september 2005

Størst idiot?

Idag, på vej hjem, bed jeg mærke i en kassevogn (af den der gamle høje gule postbil type) der slingrede mere end godt var på Gl. Kongevej, som i forvejen er snørklet nok. Det var tydeligt at føreren ikke havde 100% kontrol over hvad der foregik. Nu ville skæbnen at der blev rødt for ham og mig lige ved det lille apotek, og jeg fik en chance for at kigge ind i kareten. Der sad en ældre mand med en cigaret i flaben, en papirblok på instrumentbrættet og en mobiltelefon i højre hånd, stærkt ophidset over telefonsamtalens anden halvdel. Ved siden af ham sad et spædbarn str. 4-7 måneder, i en (tilsyneladende) provisorisk anbragt barnestol der nemt var 2 år for stor. Jeg blev så edderflintrende rasende at jeg piftede højt (jeg pifter meget højt) ad ham og gjorde tegn og fakter til at han skulle smide hvad han havde i hænderne og istedet koncentrere sig om kørebanen.
Det gjorde ham så overrasket/vred/forbistret/etc at han ufortrødent satte afsted med et hviiiiin, så han nær havde ramt 2 krydsende cyklister. Jeg havde med andre ord nær kostet 2 uskyldige mindst en tur på skadestuen...
Jeg idiot havde distraheret ham mere end han i forvejen var. Hvad fanden gør man?!

4 kommentarer:

Baxie sagde ...

Det er her man ofrer sig for samfundets bedste og forfølger ham hjem og sørger for at han ikke gør det igen. Evt. ved at pifte hans dæk. Hvis ikke det hjælper, så kan han i det mindste ikke køre hurtigt nok, til at skade nogen. Og så er det blevet meget tydeligt, hvem der er idioten.

Selvfølgelig er du så blevet selvtægts- og hærværksmand.

Jeppe Morgenthaler sagde ...

Det ville jeg gerne have gjort, men han var i bil og jeg på cykel...

Lone sagde ...

Tøs! :-)

Jeppe Morgenthaler sagde ...

Det troede jeg var dig?!?
Jeg bli'r nødt til at holde bedre styr på mit køn....:)